O vjernici, ne dižite glasove svoje iznad Vjerovjesnikova glasa i ne razgovarajte s njim glasno

Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.

Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, knjige, poslanike, Sudnji dan i Božije određenje.

Danas je 04. mart 2022.  gregorijanske godine, odnosno 01. ša’ban 1443. hidžretske godine.

Allah dž.š. u svom 69. kur’anskom pozivu vjernicima kaže:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ

“O vjernici, ne dižite glasove svoje iznad Vjerovjesnikova glasa i ne razgovarajte s njim glasno, kao što glasno jedan s drugim razgovarate, da ne bi bila poništena vaša djela, a da vi i ne primjetite.” (El-Hudžurat, 2.)

Ovo je još jedan od ajeta koji odgaja vjernika. Ovo je još jedan ajeta kojim se svaki vjernik želi okititi najljepšim osobinama i najljepšim manirima.

Ovo je ajat koji nam ukazuje na dvije stvari, stvari koji će nas učiniti kulturnijim, uljudnijim i pristojnijim.

  1. O vjernici, kada razgovarate jedni sa drugim u prisustvu Poslanika a.s. ne razgovarajte toliko glasno da mu zaglušite glas.

Prenosi se da je jedne prilike došla delegacija plemena Benu Temim kod Poslanika a.s. Prilikom njihove posjete kod Poslanika a.s. su se zatekli i Ebu Bekr i Omer r.a. Ova dva eminentna ashaba su se pred Poslanikom a.s. posvađali oko izbora vođe plemena. Nakon tog slučaja Allah dž.š. je objavio prethodni ajet. Kada  su čuli ovaj ajet oni su bili veoma tužni, pa je Ebu Bekr ubuduće prilikom razgovora sa Poslanikom a.s. govorio tako tiho da je Poslanik a.s. često govorio: “Nisam čuo, možeš li to ponoviti ­?”

  1. O vjernici, kada razgovarate sa Poslanikom a.s. ne govorite tako glasno kao da razgovarate sa običnim čovjekom.

Možda će neko od vas sada reći kakve veze ovo ima sada s nama, jer među nama nema Poslanika a.s.?

Braćo, Kur’an je univerzalan i sve njegove poruke vrijede za sva vremena i sve narode, pa tako i ova. Naravno da Poslanik nije sa nama, ali sa nama je ostao njegov emanet Kur’an i sunnet. Pa tako kada se uči Kur’an šutite! Ne dižite svoje galsove! Kada se kazuje sunnet Božijeg Poslanika a.s. šutite! Ne dižite svoje glasove! Kada je među nama neki učeni čovjek šutite! Ne dižite svoje glasove, jer se u predaji kaže: “Učenjaci su nasljednici Božijih Poslanika.”! Kada se drži hutba šutite! Ne dižite svoje glasove! Kada dođete u džamiju, a neko od ljudi klanja, zikri, uči Kur’an, šutite! Ne dižite svoje glasove!

Ovakav odgoj, ovakvo poštovanje je znak vjere, dok je nepoštovanje znak nevjere. Zbog toga se na kraju ajeta vjernici upozoravaju riječima “da ne bi bila poništena vaša djela” tj. ako ne budete poštovali Poslanika a.s., ako ne budete poštovali njegov amanet Kur’an i sunnet, rizikujete da vaša djela budu poništena, i da budete od onih koji su propali, bez obzira na sva vaša druga dobra djela.

Kako je ovaj ajet uticao na vjernička srca u vrijeme Božijeg Poslanika a.s. ali i na one generacije poslije, vidjet ćemo u sljedeća dva primjera:

Prenosi se: Kada je ovaj ajet objavljen, Sabit b. Kejs r.a. je sjedio u svojoj kući i počeo da plače. Poslanik a.s. nije viđao Sabita neko vrijeme, pa je upitao ashabe gdje je. Jedan od prisutnih reče:

“O Allahov Poslaniče! Znam gde je!” rekao je i odmah otišao i zatekao je Sabita kako sjedi u svojoj kući i plače oborene glave.

“Šta nije u redu, zašto plačeš?” ipitao je. Sabit reče: “Ne pitaj, ima zla! Moj glas je bio iznad glasa Allahovog Poslanika a.s., sva moja djela su bila uzaludna, otišao sam u džehennem.” Kada je čuo ove riječi, ashab se vrati Poslaniku a.s. i prenese mu Sabitove riječi, a Poslanik a.s. reče: “Idi kod njega i reci mu da on nije džehennemlija, naprotiv, on je džennetlija!”

Drugi primjer nam dolazi iz vremena Osmanlija. Naime u vrijeme Sultana Mahmuda II trebala se popravljati Revda (Revda je mjesto koje se nalazi u Poslanikovoj džamiji) i Zelena kupola. Po sultanovom nalogu u Medinu su odmah poslani kompetentni arhitekti i majstori. Kada su došli tamo ovi inženjeri i arhitekte su se dogovorili da ne govore svjetovne riječi tokom popravke, kako njihovo ponašanje ne bi poremetilo dušu Poslanika a.s. Zatim su među sobom razvili sljedeći jezik, jezik zikra:

Reći će Allah – umjesto daj mi ciglu; Reći će Bismillah – umjesto daj mi vode; Reći će La ilahe illellah – umjesto daj mi čekić….itd.

Tako je Revda obnovljena i Zelena kupola izgrađena uz zikr. Majstori, koji su obavljali ovu časnu službu, stavljali su svaki kamen na svoje mjesto uz abdest i Bismillu.

Draga braćo, volimo i poštujmo našeg Poslanika. Poštujmo naše učene ljude. Poštujmo naše očeve i majke, djedove i nene. Poštujmo svakog insana i hajvana, jer je lijepo ponašanje nešto što će najviše ljudi uvesti u džennet.

 

Gospodaru molimo Te pomozi nam da se okitimo najljepšim moralnim osobinama i uvedi nas u džennet. Amin!!!