Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.
Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, knjige, poslanike, Sudnji dan i Božije određenje.
Danas je 25. januar 2019. gregorijanske godine, odnosno 19. džumadel-ula 1440. hidžretske godine.
Allah dž.š. kaže:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
“O vjernici, budite strpljivi i izdržljivi, na granicama bdijte i Allaha se bojte, da biste postigli ono što želite! “ (Al-Imran, 200.)
Ibn Merdevejh navodi predanje od Ebu Seleme ibn Abdurrahmana, kome je jednog dana došao Ebu Hurejre i rekao: “Bratiću moj, znaš li kojim povodom je objavljen ajet: ‘ O vjernici, budite strpljivi i izdržljivi, na granicama bdijte?’” Rekao sam: “Ne, ne znam.” Na to je on kazao: “U vrijeme Vjerovjesnika a.s. nije bilo borbi pri kojim bi se držala straža, nego je to objavljeno u vezi sa ljudima koji grade džamije, klanjaju namaz u njegovo vrijeme, a potom Allaha spominju. Na njih se odnose riječi budite strpljivi u obavljanju pet dnevnih namaza, i izdržljivi sa sobom i svojim strastima, i postojno bdijte u džamijama vašim, i Allaha se bojte u svemu čemu vas je podučio, da biste bili spašeni.”
Poslanik a.s. kaže: “Čuvaj Allaha – čuvat će te. Čuvaj Allaha – naći ćeš Ga pred sobom. Znaj za Allaha u izobilju – znat će za tebe u oskudici. Kada moliš – moli Allaha. A kada pomoć tražiš – traži je od Allaha. Pero je presahlo za ono što će biti, pa kada bi sva stvorenja htjela da ti neku korist, koju ti Allah nije odredio, pribave – ne bi bili to u stanju. I kada bi htjeli da ti neku štetu, koju ti Allah nije odredio, nanesu – ne bi bili u stanju. Znaj da je u strpljivosti na onome što ti je mrsko – veliko dobro. I da je pobjeda sa strpljenjem. A da je razgala sa teškoćom. I da je s mukom olakšanje.”
Draga braćo, da li smo se ikada zapitali šta znači čuvati Allaha?
Znači, čuvaj Allahove granice, Njegova prava, Njegova naređenja i Njegove zabrane. A posebno čuvaj namaz, namaz u džematu, jer Poslanik a.s. kaže: “Hoćete li da vam ukažem na ono čime Allah briše grijehe i podiže stepene (u džennetu)?” Oni rekoše: “Svakako da hoćemo, Allahov Poslaniče!” On reče: “Upotpunjavanje abdesta u teškim uvjetima, mnogo koraka do džamije, iščekivanje novog namaza nakon namaza, to vam je ribat – bdijenje na granicama (na Allahovom putu), to vam je bdijenje na granicama, to vam je bdijenje na granicama.”
Koliko mi čuvamo Allaha i koliko bdijemo na granicama najbolje nam pokazuje svakodnevna slika naše džamije. Prema posljednjem popisu Vukovije imaju preko 4000 stanovnika, a od toga 99,99 % njih se izjasnilo kao muslimani, a u našoj džamiji na dnevnim namazima bude od 5-30 ljudi. Kakvi su to muslimani koji neće da čuvaju Allaha i bdiju na granicama, koji neće da klanjaju namaz u svojoj džamiji, a hoće da čuvaju TV, facebook, muziku, političke skupove i sve drugo što nije vezano za namaz i džamiju?
Koliko mi čuvamo Allaha i koliko bdijemo na granicama najbolje će nam pokazati i ova današnja džuma, jer čim se završe dva rekata farza više od pola prisutnih će napustiti džamiju, ne klanjajući ni ona četiri rekata koje je Poslanik a.s. klanjao, kamoli onih deset dobrovoljnih. I to zbog čega?Zbog toga što nisu strpljivi i izdržljivi. Preča je cigara, trač, kahva i slično nego namaz. Da li se ovo može nazvati čuvanje Allaha i bdijenje na granicama?
Draga braćo, znajte koliko mi budemo čuvali Allaha i njegove granice toliko će Allah čuvati nas. Nema snage niti moći, osim u Allaha.
Jedne noći Poslanik a.s. je predvodio ljude na akšam-namazu. Poslije namaza neki ljudi su se razišli, a neki ostali u džamiji iščekujući jaciju-namaz. Kada se Allahov Poslanik a.s. vratio u džamiju kako bi klanjao jaciju, rekao je: “O muslimani, radujte se! Allah dž.š. je večeras otvorio jednu nebesku kapiju i ponosi se vama pred melekima govoreći: ‘Pogledajte, ovi Moji robovi obavili su jedan farz, pa su ostali u džamiji isščekujući drugi.’”
U drugom dijelu ovog ajeta Uzvišeni kaže: “ I Allaha se bojte, da biste postigli ono što želite!”
Allaha se bojte tj. bojte ga se u svim poslovima i situacijama. Na to ukazuje i Vjerovjesnik a.s. kada je rekao Muazu ibn Džebelu šaljući ga u Jemen: “Allaha se boj, ma gdje bio. Nakon lošeg djela čini dobro, jer će ga izbrisati, i postupaj lijepo sa ljudima, da biste bili spašeni i na ovom i drugom svijetu.”
Poslanik a.s. kaže: “Znate li ko je muflis (bankrot)?” Ashabi odgovoriše: “Muflis je onaj koji nema para ni imetka.” A Poslanik, s.a.v.s., reče: “Zaista je pravi beskućnik od mog Ummeta onaj ko dođe na Sudnjem danu sa namazom, postom, zekatom, a na dunjaluku je nekoga psovao (grdio), nekoga potvorio, nečiji imetak je jeo, prolio je nečiju krv ili je nekog udario, pa će svakom od njih biti dato od njegovih dobrih djela, a ako nestane njegovih dobrih djela, prije nego što izmiri ono što je on dužan ljudima, onda će se uzeti od njihovih grijeha, pa će se natovariti na njega i biće bačen u džehennemsku vatru.”
Draga braćo, kao što vidimo za spas i na ovom i na onom svijetu nije dovoljno samo klanjati i biti džamiji, već je potrebno i sa drugim Allahovim stvorenjima lijepo postupati i među na njeno mjesto vratiti. Teško li se onima koji su svoje ograde iznijeli tamo gdje im nije mjesto, pa makar iz džamije ne izlazili, jer Poslanik a.s. kaže: „Od Allaha je prokleta osoba koja pomjera međe.“ „Ko bespravno uzme tuđe zemlje (a najgore tuđe je ono državno) koliko je pedalj, Allah će mu na Sudnjem danu dati da propadne u zemlju do sedme zemlje.“
Braćo, namaz i ahlak, su kao duša i tijelo, jedno bez drugog ne ide.
Allah dž.š. kaže: „U stvaranju nebesa i Zemlje i u izmjeni noći i dana su, zaista, znamenja za razumom obdarene, za one koje i stojeći i sjedeći i ležeći Allaha spominju i o stvaranju nebesa i Zemlje razmišljaju. ‘Gospodaru naš, Ti nisi ovo uzalud stvorio; hvaljen Ti budi i sačuvaj nas patnje u vatri! Gospodaru naš, onoga koga Ti budeš u vatru ubacio Ti si već osramotio, a nevjernicima neće niko u pomoć priteći. Gospodaru naš, mi smo čuli glasnika koji poziva u vjeru; ’Vjerujte u Gospodara vašeg!’ – i mi smo mu se odazvali. Gospodaru naš, oprosti nam grijehe naše i pređi preko hrđavih postupaka naših, i učini da poslije smrti budemo s onima dobrima. Gospodaru naš, podaj nam ono što si nam obećao po poslanicima Svojim i na Sudnjem danu nas ne osramoti! Ti ćeš, doista, Svoje obećanje ispuniti!'” AMIN!!! (Al-Imran, 190-194.)