Vukovije: Moj ponos i razočarenje

Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.

Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, knjige, poslanike, Sudnji dan i Božije određenje.

Danas je 28. april 2017.  gregorijanske godine, odnosno 02. ša’ban 1438. hidžretske godine.

Poslanik Muhammed a.s. je rekao: ”Neka je ponižen  onaj u čijem se prisustvu ja spomenem, a on ne prouči salavat na mene!“

Poslanik a.s. kaže: „Iman se sastoji od šezdeset i nekoliko dijelova, a i stid je dio imana.“ (Buharija)

Spremajući ovu hutbu naišao sam na sljedeću anegdotu: Priča se da je 70-tih godina Sinanudin ef. Sokolović, prof. Gazijine medrese u Sarajevu, od strane tadašnjeg starješinstva bio raspoređen da održi predavanje u džamiji Abdesthana, koja se nalazi na Kovačima u Sarajevu. Pa tako kada je krenuo sa Bistrika, gdje se nalazila njegova kuća, pa do Kovača, gdje se nalazila ova džamija, vidio je svakavih ljudi i pojava. Jedni su konzumirali alkohol, drugi su se tukli, treći svađali itd., a onda je stigao u džamiji Abdestahana i zatekao je punu ljudi. Tada je Sinanudin ef. u sebi rekao: „Gospodaru, ako ovo neće biti džennetlije onda ne znam ko će.“

Tako isto i ja obilazeći razna mjesta, razne džemate, razne džamije, vidio sam da su te džamije prazne kako na dnevnim namazima tako i na džumi. Vidio sam da su njihovi safovi nepopunjeni i neporavnjani. A onda dođem u svoje Vukovije i vidim da iz dana u dan na dnevnim namazima bude sve više ljudi, a na džumi je džamija hvala Bogu krcata. Dođem u Vukovije i vidim da naše džamtlije, bez obzira što ih treba svaki put opomenuti, poslušaju svog imama, pa popune i zbiju safove ispred sebe. A Poslanik a.s. kaže: “Razlika između nas i njih jeste namaz, ko ga ostavi taj je uznevjerovao.“ Takođe se u hadisu navodi da je namaz ključ dženneta. A za safove Poslanik a.s kaže:Ko spoji saf Allah dž.š. će ga spojiti sa Sobom, a ko prekine saf Allah dž.š. će prekinuti sa njim.”

Gledajući druga mjesta, druge džamije i džemate, vidim da se zekat ne daje, a i ono što se dadne on se usmjeri ka onome što nije Kur’anom i sunnetom propisano. A onda pogledam u svoje Vukovije i vidim da hvala Bogu naše džematlije iz godine u godinu sve ozbiljnije i ozbiljnije shvataju ovu obavezu.  A Allah dž.š. kaže: „Teško mušricima, onima koji ne daju zekat i koji ne vjeruju u Sudnji dan.“ (Fussilet, 6-7.)

Prolazeći kroz razna mjesta i razne džemate, vidim da ljudi ne posvećuju dovoljno pažnje hadžu, iako ispunjavaju sve uvjete za ovu islamsku dužnost. A onda pogledam u svoje Vukovije i vidim mnoštvo hadžija, iako možda neki od njih nisu bili ni dužni ići, jer su njihova mjesečna primanja mizerna. Poslanik a.s. kaže: „Obavljajte hadž i umru, jer vam oni odstranjuju siromaštvo i grijehe, kao što kovački mijeh odstranjuje u kovačnici trosku rude željeza, zlata i srebra. Za hadž primljen kod Allaha nema druge nagrade osim dženneta!“

Prolazeći kroz razna mjesta, razne džemate i džamije, vidim da su te džamije zapuštene, prljave…a onda dođem u svoje Vukovije i vidim džamiju o kojoj se njezine džematlije brinu. A Allah dž.š.kaže:

إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَن يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ

 „Allahove džamije održavaju oni koji u Allaha i u onaj svijet vjeruju i koji namaz obavljaju i zekat daju i koji se nikoga osim Allaha ne boje; oni su, nadati se je, na pravom putu.” (Et-Tevbe, 18.)

Prolazeći kroz razna mjesta, razne džemate i džamije, vidim ja još mnogo ibadeta koji se ne izvršavaju, a onda pogledam u svoje Vukovije i vidim da je sve to zastupljeno  u našem džematu i našoj džamiji. U tom ponosu na svoj džemat i džematlije, u toj opijenosti od priče sa počtka hutbe,  ja se zapitam kao i Sinanudin ef. : „Gospodaru, ako mi Vukovijani, ako mi džematlije ovog džemata, nećemo u džennet ja ne znam ko će.“

Ali vjerujte braćo moja draga da je nadugo nakon ovog ponosa došlo razočarenje, nakon ove opijenosti došlo rastrežnjenje, jer sam pročitao sljedeći hadis Allahov Poslanika a.s, gdje je on upitao svoje ashabe: “‘Znate li ko je bankrot?’ Ashabi odgovoriše: ‘ Bankrot je onaj koji nema para ni imetka.’ A Poslanik, s.a.v.s., reče: ‘Zaista je pravi beskućnik od mog Ummeta onaj ko dođe na Sudnjem danu sa namazom, postom, zekatom, a na Dunjaluku je nekoga psovao (grdio), nekoga potvorio, nečiji imetak je jeo, prolio je nečiju krv ili je nekog udario, pa će svakom od njih biti dato od njegovih dobrih djela, a ako nestane njegovih dobrih djela, prije nego što izmiri ono što je on dužan ljudima, onda će se uzeti od njihovih grijeha, pa će se natovariti na njega i biće bačen u džehennemsku vatru.”

Kao što vidite draga moja braćo naš namaz, naš post, naš zekat, naš hadž, naša sadaka ko i svi drugi ibadeti su ništavni, osim ako pod hitno ne popravimo naše međuljudske i međukomšijske odnose.

Na internetu sam pročitao kako negdje na svijetu postoji narod koji, kad ga pitate nešto o nekoj temi, govori samo ako se stvarno razumije u nju. I komentare daje samo ako je bio tu, učestvovao, vidio, čuo, prošao kroz to nešto. Nebavi se onim što ga se ne tiče i svaki od stanovnika tog mjesta se ponaša onako kako bi želio da se i drugi ponašaju prema njemu.

Naprimjer: ako nekog iz tog naroda pitate o vjeri, o politici, o kulturi, o sportu, on će odgovoriti samo ako mu je to posao i ako je u tome stručan, inače će odgovoriti : „Ne znam, nisam kompetentan.“. Ako nekoga iz tog naroda pitate o nekim postupcima određenih ljudi, ako nije bio tu i vidio svojim očima, reći će: „Nisam bio. Nisam vidio. Nisam čuo.“ Ako nekom iz tog naroda počneš pričati o tuđoj avliji, reći će: „Kako da pričam o tuđoj avliji, tuđoj djeci, tuđoj porodici, a ni svoju nisam uredio onako kako treba.“ Uglavnom oni se ponašaju po zlatnom islamskom pravilu koje je sadržano u sljedećem hadisu: „Niko od vas neće biti pravi vjernik dok ne bude želio svom bratu (svom komšiji) ono što želi i sebi.“

Nasuprot ovom narodu, u brdovitoj i lijepoj Bosni, živi narod, koji za sebe kaže da su Vukovijanai, kojeg  sve zanima, a posebno životi koji nisu njihovi. Ne znam da li negdje na planeti postoje ljudi koji se više interesuju za život drugih ljudi, nego što ih zanima njihov vlastiti? Ne znam da li negdje na planeti postoje ljudi koji su upućeni u sve moguće oblasti? Ne znam da li negdje na planeti postoje ljudi koji više sude o postupcima drugih ljudi, a da tu nikako nisu ni bili? Ne znam da li negdje na planeti postoje ljudi koji se više brinu o komšijinoj kući, porodici, bankovnom računu, nego o vlastitoj? Ne znam da li negdje na planeti postoje ljudi koji se više raduju tuđim neuspjesima nego vlastitim uspjesima?

Tako mi Allaha čudni su ti ljudi. Klanjaju, poste, daju zekat, idu na hadž, brinu se o džamiji, a ipak ogovaraju na svakom koraku, iako znaju da je Allah dž.š. rekao da je to jednako jedenju mesa umrlog brata svoga. Klanjaju, poste, daju zekat, idu na hadž, brinu se o džamiji, a ipak je za njih lopov, bez ikakvih dokaza, svako onaj koje na bilo kojoj funkciji počevši od mjesne zajednice, kluba, pa do džamije, iako znaju da je Allah dž.š. da takve čeka kazna i na ovom i na onom svijetu. Klanjaju, poste, daju zekat, idu na hadž, brinu se o džamiji, a ipak se više brinu o komšijinom stanju, nego o svom vlastitom, iako znaju da je Poslanik a.s. rekao da će svako biti odgovoran za svoje stado. Klanjaju, poste, daju zekat, idu na hadž, brinu se o džamiji, a na svakom koraku uznemiravaju komšije počevši od smeća kojeg bacaju i pale gdje stignu, do izbačenih međa, pa do septičkih koje idu u komšijinu avliju, iako znaju da je Poslanik a.s. rekao da u džennet neće ući onaj od čijeg jezika i ruku nisu mirni drugi ljudi .

Braćo zapamtite, ono što radimo u džamiji je ibadet, a ono kako se ponašamo na ulici, ono kako se ponašamo prema svom bratu, komšiji, prema svojoj porodici, to je islamet. I da bi ušli u džennet neophodno je imati i jedno i drugo.

Zato draga moja braćo, počnimo se ponašati na ulici kako se ponašamo u džamiji i bit ćemo ako Bog da od onih koji su spašeni.

Gospodaru naš, molimo Te uputi nas na pravi put. Uputi nas na put ibadeta i islameta. AMIN!!!