Israa i Mi'radž

Piše: Enes ef. Habibović

Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog Poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.
Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, poslanike, knjige, Sudnji dan i Božije određenje.
Danas je 23. maj 2014. gregorijanske godine, odnosno 24. redžeb 1435. hidžretske godine.
Braćo, današnja hutba bit će posvećena jednom od najvažnijih događaja koji se desio u povijesti islama. Današnja hutba bit će posvećena Israa i Mi’radžu.
Israa i Mi’radž po takvimu IZ BiH će biti u nedjelju 25.5. 2014. , kada je i Dan Vakifa. Israa i Mi’radž sastavljen je od dvije riječi i to Israa što označava putovanje, u jednom dijelu noći, od Mesdžidu-l-Harama u Mekki, do Mesdžidu-l-Aksaa u Kudsu, koje iznosi udaljenost četrdeset dana i noći hoda, dok Mi’radž označava putovanje od Mesdžidu-l-Aksaa do najvišeg neba, odnosno “Sidretu-l-Muntehaa” (Konačne perde).
A o ovome nam govori sljedeći Kur’anski ajet:
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ
Hvaljen neka je Onaj koji je u jednom času noći preveo Svoga roba iz Mesdžidu-l-Harama u Mesdžidu-l-Aksa, čiju smo okolinu blagoslovili kako bismo mu neka znamenja Naša pokazali. On, uistinu, sve čuje i sve vidi. (Suetul Isra, 1.)
Poslanik a.s.ovaj dugi put prelazi pomoću buraka, bijele duge životinje, veće od magarca, a manje od mazge. A kada je stigao do Mesdžidul Aksaa svezao ja buraka za halku od Mesdžidul Aksaa i klnjao kao imam ostalim poslanicima dva rekata. Pri njegovom izlasku iz mesžida Džibril mu je ponudio posudu sa vinom i posudu sa mlijkom, a Poslanik a.s. odabiri mlijeko nakon čega mu je Džibril rekao: Odabrao si “fitru” (ono što je prirodno), a da si odabrao vino, tvoj ummet bi zalutao.” (Buhari)
Nakon završetka ovog događaja počeo je Mi’radž, uzdignuće, o kome Poslanik a.s. kaže sljedeće:
“Kada sam bio uzdignut (na Mi’radžu) i sa Džibrilom došao do najnižeg neba, Džibril reče čuvaru neba: “Otvori!” Upitao je: “Ko je to?” On odgovori: “Džibril.” Upita: “Ima li neko sa tobom?” Odogvorio je: “ Da, ima Muhammed (sallallahu alejhi we sellem)!” Upita: “Zar je pozvan?” Odgovori: “Da!” Otvori se nebo i ugledah čovjeka koji sjedi, a sa njegovu desnu i lijevu stranu je bila po jedna skupina ljudi. Kada bi pogledao na desnu stranu, nasmijao bi se, a kada bi pogledao na lijevu, zaplakao bi. Taj čovjek reče: “Dobro došao dobri Poslaniče i sine dobrog čovjeka!” Upitao sam Džibrila: “Ko je ovo?” Reče: “Ovo je Adem, a skupine sa desnu i lijevu stranu su njegovi potomci; na desnoj strani su džennetlije, a na lijevoj džehenemlije, pa kada pogleda na desnu stranu nasmije se, a kada pogleda na lijevu zaplače!” Potom smo došli do drugog neba, pa je rečeno čuvaru isto što je rečeno i na prvom nebu, pa je otvorio. Na njemu sam susreo Jahju, sina Zekerijaa i Isaa sina Merjemina, na trećem nebu sam susreo Jusufa, na četvrtom Idrisa, na petom Haruna sina Imranova, na šestom Musaa sina Imranova i na sedmom nebu Ibrahima, alejis-selam, koji je bio naslonjen na “Bejtu-l-Ma’mur” (“Sagrađenu kuću” Nebesku kabu), u koju je svaki dan ulazilo sedamdeset hiljada meleka i nije se ponovo vraćalo. Svi su mi oni nazvali selam i izrazili dobrodošlicu.”(Buharija)
Nakon ovoga Poslanik je bio uzdignut do Sidretul Munteha (Konačne perde), a zatim se približio Allahu toliko da su ga od Njega djelila dva luka, a možda i bliže. Na ovom putovanju Poslanik a.s. je vidio ono što se riječima ne može opisati, a u mislima zamisliti, vidio je džennet, džehennem, i još mnogo toga. Na ovom putovanju je braćo naređen namaz, kao stub naše vjere. Allah dž.š. je prvo propisao 50 namaza svaki dan, ali kada se Muhammed vraćao Musa a.s. ga je upitao: “Šta je tvoj Gospodar stavio u dužnost tvojim sljedbenicima? Odgovorio sam: 50 namaza. Rekao mi je vrati se svome Gospodaru, jer tvoj ummet neće izdržati s obzirom da sam ja to iskušao i isprobao sa Izraelićanima.” Izrelićani su braćo imali za obavezu klnjati samo dva namaza dnevno, ali i to im je bilo puno, pa je zbog toga Musa a.s. ovako savjetova Muhammeda a.s. Poslanik se nakon ovog razgovora vratio svome Gospodaru i zamolio Ga da olakša njegovim sljedbenicima, a Allah je smanjio za 5 namaza. Nakon toga Poslanik a.s. se opet vratio od Musaa i molio, a Allah je sve smanjivao po 5 namaza. Sve dok mu nije rekao: “Njih je 5 u toku dana i noći, a svaki namaz piše se 10 što čini 50 namaza.” Nakon ovoga Poslanik a.s. se spustio do Musa a.s. i rekao mu: “Vraćao sam se svome Gospodaru sve dok se nisam postidio.”
Kao što vidite braćo, namaz je naređen na Mi’radžu što mu daje još veću važnost. Znajte braćo da svako od ns može imati svoj Mi’radž i to svaki dan, jer je namaz vjernika njegov Mi’radž. Ali braćo, nije svaki namaz, ujedno i Mi’radž. Ovo se odnosi samo na one namaze u kojima je čovjek potpuno skrušen i predan pred veličinom Allaha dž.š.dok namaz u kome su čovjekove misli tamo negdje na njivi, ili namaz čovjeka koji jedva čeka da ga sklepa i da bježi, namaz koji se vjerovatno nije uzdigo ni pedlja od zemlje, a kamoli da to bude čovjekov Mi’radž.
Pored namaza Poslaniku a.s. je na Mi’radžu, dat i šefa’at, zauzimanje za svoje sljedbenike na Sudnjem danu. Poslanik a.s. kaže: “Svaki Vjerovjesnik je imao pravo na dovu koja će sigurno biti uslišana i svaki od njih je proučio svoju dovu na dunjaluku, a ja sam svoju dovu odgodio za Sudnji dan kako bih se njome mogao zauzimati za svoj ummet i ona će koristiti svakome ko umre iz mog ummeta ne pripisujući druga Allahudž.š..”
Zamislite braćo tu ljudsku veličinu u vidu Poslanika a.s. Bog mu nudi mogućnost da nešto traži. I što god zatraži bit će mu udovoljeno, a on, naš Poslanik a.s., ostavlja tu dovu za Sudnji dan kako bi molio za nas i kako bi se mi spasili džehennemske vatre.
Zamislite nekoga od nas u tom stanju. U stanju da nam neko kaže, traži i bit će ti udovoljeno. Ma mi bi se slomili nabrajajući svoje niske želje, a da na druge ne bi ni pomislili. Ali naš dragi Poslanik nije bio tako sebičan. E, zbog toga draga braćo mi treba da volimo Poslanik a.s. više i od sebe i od bilo koga drugog na ovom svijetu. Jer samo je on taj koji bi u ovakvom trenutku uradio ovako veliku stvar za nas i to kada nam bude najpotrebnije.
Opisujući šta je vidio na Mi’radžu Poslanik a.s. kaže: “Prošao sam pored skupine ljudi koja je sijala i u istom danu žela. Kako bi požela, plodovi bi se vraćali u stanje u kakvom su i bili, pa sam rekao Džibrilu: “Šta je ovo?” Rekao je: “To su mudžahidi (borci) na Allahovu putu. Njima se dobro djelo umnožava i do sedam stotina puta. Što su god od dobra učinili On će im nadoknaditi i On daje najbolju opskrbu.”
“Kada sam bio na Mi’radžu, prošao sam pored skupine koja je imala nokte od bakra, kojim su parali svoja lica i grudi, pa sam rekao: “Ko su ovi o Džibrilu?” Rekao je: “To su oni koji jedu ljudsko meso i kaljaju čast ljudi.”
“I prošao sam pored doline iz koje je dopirao lijep i svjež vjetar i misk, i čuo sam glas, pa sam kazao: “Šta je ovo o Džibrilu?” Reče: “Ovo je glas dženneta, koji govori: “Moj Gospodaru, daj mi ono što si mi obećao, jer kod mene ima mnogo soba, brokata, svile, svilenih brokata, savršenih ljepota, bisera, merdžana, srebra, zlata, pehara, dubokih zdjela, ibrika, postelja, meda, vode, mlijeka, slatkih pića, pa mi daj ono što si obećao!” Odgovara (On): “Tebi će pripasti svaki musliman i muslimanka, mu’min i mu’minka, onaj ko uzvjeruje u Mene i Moje poslanike, ko bude činio dobro i ne bude Mi činio širk i ne bude Mi smatrao druge ravnim.”
“Zatim sam prošao pored doline iz koje sam čuo ružan glas i zaudarao je smrad, pa sam rekao: “Šta je ovo o Džibrilu?” Reče: “Ovo je glas džehennema, koji govori: “Gospodaru, daj mi ono što si mi obećao, jer kod mene ima mnogo lanaca, okova, rasplamsane vatre, žestoke vatre, žabokrečine, sukrvice, kazne, produbilo se moje dno i pojačala se moja vrelina, pa mi daj one koje si mi obećao!” Reče: “Za tebe je svaki mušrik i mušrikinja, kafir i kafirka i svaki nasilnik koji ne vjeruje u Dan polaganja računa.”
Braćo, izvucimo iz Israa i Mi’raža pouke i čvrsto se prihvatimo Allahovog užeta. Budimo od onih koji prednjače u dobru, koji se međusobno vole, uvažavaju i pomažu i koji se nadaju Allahovoj milosti i džennetima čija prostranstva su kao nebesa i Zemlja!!!