O vjernici, pijani nikako molitvu ne obavljajte

Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.

Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, knjige, poslanike, Sudnji dan i Božije određenje.

Danas je 22. februar 2019.  gregorijanske godine, odnosno 17. džumadel-uhra 1440. hidžretske godine.

Allah dž.š.kaže:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّىٰ تَغْتَسِلُوا ۚ وَإِن كُنتُم مَّرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا

“O vjernici, pijani nikako molitvu ne obavljajte, sve dok ne budete znali šta izgovarate, i kada ste džunubi (nečisti) – osim ako ste putnici – sve dok se ne okupate. A ako ste bolesni, ili na putu, ili ako je neko od vas obavio prirodnu potrebu, ili ako ste se sastajali sa ženama, a ne nađete vode, onda dlanovima čistu zemlju dotaknite i lica vaša i ruke vaše potarite. – Allah, zaista, briše grijehe i prašta.” (En-Nisa, 43)

Prenosi se od Alije  ibn  Ebi Taliba, da je rekao: “Abdurrahman ibn ‘Avf nam je pripremio hranu i pozvao nas, pa smo se napili vina koje nas je dobro uhvatilo.  A jednog su stavili naprijed (da predvodi namaz) i on je učio: ‘O nevjernici , ja ne obožavam ono što vi obožavate, a mi obožavamo što vi obožavate!’ Onda je Allah objavio: “O vjernici, ne približavajte se namazu dok ste pijani i dok ne budete znali šta govorite …”

Poslanik a.s. je rekao: “Nema namaza, ako je hrana pripremljena ili ako se neko suzdražava od nužde.” “Ako je neko pospan dok klanja, neka odspava (da je dovoljno odmoran), da bi znao šta govori. “ A u nekim drugim verzijama hadisa se kaže: „Jer može sam sebe grditi umjesto moliti za oprost.“

Namaz se sastoji od pobožnih učenja i tjelesnih pokreta, ali ovo nije i suština namaza. Suština namaza se sastoji u našoj skrušenosti, poniznosti i svijesti da je naš namaz naš razgovor sa Gospodarem svjetova. Namaz bez skrušenosti je kao tijelo bez duše. Svaka stvar ima dušu. Namaz je tijelo, a skrušenost je njegova duša. Pa kad duša ode onda se tijelo osjeća usamljeno i napušteno. Zbog toga svi mi trebamo da težimo tome da duša ostane sa tijelom. Odnosno da skrušenost ostane sa namazom.

Da bi naš namaz bio potpuno potrebno je izvršiti psihičke pripreme za namaz tj. otkloniti sve ono što će ometati našu skrušenost i poniznost u namazu, ali da bi naš namaz bio ispravan potrebno je izvršiti fizičke pripreme za namaz, a jedna od tih fizičkih priprema za namaz jeste uzeti gusul, okupati se, nakon što je došlo do izbacivanje sjemena u snu ili javi ili nakon spolnog odnosa.

Gusul, vjesko kupanje, je ispravno samo ako se ispune tri gusulska farza:

Isprati usta, isprati nos i oprati cijelo tijelo da nigdje ne ostane suho koliko igla može ubosti.

Osoba koja ispusti makar jedan od ova tri farza, npr. zaboravi isprati nos, se i dalje smatra nečistom, pa makar se po cijeli dan kupala, i kao takvoj, nečistoj, zabranjeno joj je klanjati, učiti Kur’an, dodirivati Kur’an bez omota, ulaziti u džamiju i činiti tavaf oko Kabe.

Ako nemamo vode, ili smo bolesni, ili na putu, a nečisti smo, da li to znači da ne trebamo klanjati? Ne?

Ne postoji situacija u kojoj je čovjek oslobođen namaza. Čovjek koji nema vode u blizini od 1850 m, ili mu je blizu al ne može doći do nje, ili je ima ali mu je potrebna za hranu i piće, ili je hladno pa se boji za svoje zdravlje ako se okupa, ili je bolestan, takav čovjek će uzeti tejemum.

Šta je to tejemum? Tejemum je simbolično čišćenje određenih dijelova tijela čistom suhom zemljom ili predmetom napravljenim od zemlje. Prilikom uzimanja tejemuma potrebno je zanijetiti, tj. srcem odlučiti da ćemo uzeti tejemum zbog toga i toga, npr. zbog klanjanja namaza. Nakon toga ćemo dotaknuti dlanovima čistu suhu zemlju ili predmet napravljen od zemlje, pomjeriti ruke naprijed nazad, protresti ih, i onda potrati lice. Nakon toga ćemo opet dotaknuti dlanovima čistu suhu zemlju ili predmet od napravljen zemlje, pomjeriti ruke naprijed nazad, protresti ih, i onda potrati desnu ruku, pa lijevu ruku do iznad laktova. Time bi tejemum bio završen. I onda možemo da radimo ono zbog čega smo uzeli tejemum, sve dok ne dođemo u mogućnost da uzmemo gusul ili abdest ili ne izgubimo tejemum, a tejemum kvari sve ono što kvari i abdest.

Možda je nekome ova današnja hutba, bespotrebna, reći će: „Pa ovo svako zna.“ U razgovoru sa vama bez obzira kojoj starosnoj dobi pripadate, došao sam do zaključka da većina vas ovo ne zna, samo neki to hoće priznati, a neki zbog svog ponosa ili ne znam ti čega drugog ne žele priznati da ne znaju. Pascal je rekao: “Pametan čovjek nikad neće reći da sve zna.” A Sokrat kaže: „Znam da ništa ne znam.“

Draga braćo, mekteb nije samo za djecu, dođite i vi, pa ako vas je stid odgovarati onda samo sjedite i slušajte, o čemu to pričamo, šta učimo. Sigurno ćete se okoristiti.Uglavnom ja vam stojim na raspolaganju, a vi opet kako hoćete.

Gospodaru naš, primi od nas naše namaze onako kako primaš od Svojih dobrih robova. Gospodaru naš, povećaj nam naše znanje. AMIN!!!