Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.
Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, knjige, poslanike, Sudnji dan i Božije određenje.
Danas je 26. oktobar 2018. gregorijanske godine, odnosno 17. safer 1440. hidžretske godine.
Allah dž.š. kaže:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُّضَاعَفَةً ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
“O vjernici, bezdušni zelenaši ne budite, I Allaha se bojte, jer ćete tako postići što želite.” (Al-Imran, 130.)
Muhammed ibn Sinan bilježi od Ataa da je rekao: “Pleme Sekif se u džahilijetu zaduživalo od plemena Benu Mugire, pa kada bi došao rok otplate, rekli bi im: ’Povećat ćemo vam iznos i produžiti rok’, pa je objavljen ovaj ajet”
Imam Ebu Hanife je za ovaj ajet rekao: “Ovo je najstrašniji ajet u Kur’anu, jer se nakon njega vjernici upozoravaju na vatru, stanište nevjernika, koji se nisu čuvali Allahovih zabrana.”
Pošto smo na ovu temu govorili prije nekoliko hutbi u nastavku ove hutbe ćemo navesti samo neke od ajeta i hadisa koji govore o pogubnosti kamate.
Allah dž.š. kaže: „ Oni koji se kamatom bave dići će se kao što će se dići onaj koga je dodirom šejtan izbezumio, zato što su govorili: Kamata je isto što i trgovina“, a Allah je zabranio kamatu, a dozvolio trgovinu. Onome do koga dopre poruka Gospodara njegova, pa se okani, njegovo je ono što je prije stekao, njegov slučaj će Allah rješavati, a oni koji to opet učine biće stanovnici džehenema, u njemu će vječno ostati“ ( El-Bekare, 275.)
„ I zato što su kamatu uzimali, a bilo im je zabranjeno i zato što su tuđe imetke ne nedozvoljen način jeli. A za nevjernike među njima, mi smo kaznu bolnu pripremili“ (En-Nisa, 161.)
Poslanik a.s. kaže:
„Kada se u jednom mjestu pojave zinaluk (blud) i kamata, oni su sebi dozvolili Allahovu kaznu!“
“Kada čovjek svjesno pojede ono što je kupio za dirhem (srebrenjak) kamate, to je kod Allaha gore od trideset šest učinjenih zinaluka.”
Poslanik a.s. je u jednom podužem hadisu rekao: “…pa smo stigli do jedne rijeke koja je bila crvena poput krvi. U toj rijeci plivao je neki čovjek, a na njenoj obali stajao je drugi čovjek pred kojim je bila gomila kamenja. Ovaj bi plivač plivao neko vrijeme, a potom bi prišao onom čovjeku na obali pred kojim je bila gomila kamenja, pa bi mu on otvorio usta i u njih, baš poput zalogaja, ubacio kamen. Ovaj što pliva otišao bi dalje plivati, a potom bi se nakon nekog vremena opet vratio onom čovjeku s kamenjem, koji bi mu, svaki put kada bi mu došao, opet u usta, baš poput zalogaja, stavio kamen…” Na kraju hadisa Poslaniku a.s. je rečeno: “Što se tiče čovjeka kojeg si vidio kako pliva u rijeci i koji biva natjeran da guta kamenje, to je čovjek koji se hranio kamatom.”
Imajući u vidu sve navedene ajete i hadise Sejjid Kutb u svom tefsiru kaže sljedeće: “Zaista kamatu ne jede čovjek koji se boji Allaha i koji se plaši vatre pripremljene za nevjernike. Kamatu ne jede čovjek koji vjeruje u Allaha i koji sebe isključuje iz redova nevjernika. Vjerovanje nije samo riječ koja se izgovara jezikom, već je ona slijeđenje programa koji je Allah utvrdio da se praktično primjeni u životu….Apsurdno je da se zajedno nađu vjerovanje i kamatni sistem na jednom mjestu. Gdje god se uspostavi kamatni sistem, tamo je izlazak iz ove vjere u cijelosti, tamo je vatra koja je pripremljena za nevjernike.”