Nevas ibn Seman, r.a., priča da je Alejhisselam rekao:
Najbolje dobro djelo je lijepa ćud, a grijeh je ono što buni i uznemiruje dušu i što ne želiš da svijet sazna.
Hadis se nalazi u Muslimovoj zbirci hadisa.
Komentar
Glavni šeriatski argumenti i vodilje su Kur’an, a.š., i hazreti Pejgamberov, a.s., uzvišeni hadis. Što oni zabranjuju i preziru, to je grijeh.
Ali čovjek, koji ima čistu savjest i neuprljanu dušu, može poznati grijeh i ne poznajući šerijatskog argumenta iz Kur’ana i hadisa. Grijeh i ružna djela peku čistu savjest, uznemiruju je i bune. Dobra djela, naprotiv, daju duši i srcu mir i spokoj, a ljudskoj savjesti duboko zadovoljstvo. Ljudi ovog stepena napuštaju djela, koja im ne daju duševnog mira i srčanog spokoja, makar im neko i dao fetvu, da je to dozvoljeno činiti.
Eto, to bi bio uglavnom cilj i sadržaj ovog hadisa.
Pod lijepom ćudi treba razumijevati lijepo vladanje prema Bogu, dž.š., prema sebi i prema ostalim ljudima. Ovakvo vladanje je, bez sumnje, najbolje dobro djelo.