Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.
Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, knjige, poslanike, Sudnji dan i Božije određenje.
Danas je 22. oktobar 2021. gregorijanske godine, odnosno 16. rebiul evvel 1443. hidžretske godine.
Allah dž.š. u svom 59. kur’anskom pozivu vjernicima kaže:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِيَسْتَأْذِنكُمُ الَّذِينَ مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ وَالَّذِينَ لَمْ يَبْلُغُوا الْحُلُمَ مِنكُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ ۚ مِّن قَبْلِ صَلَاةِ الْفَجْرِ وَحِينَ تَضَعُونَ ثِيَابَكُم مِّنَ الظَّهِيرَةِ وَمِن بَعْدِ صَلَاةِ الْعِشَاءِ ۚ ثَلَاثُ عَوْرَاتٍ لَّكُمْ ۚ لَيْسَ عَلَيْكُمْ وَلَا عَلَيْهِمْ جُنَاحٌ بَعْدَهُنَّ ۚ طَوَّافُونَ عَلَيْكُم بَعْضُكُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۚ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
“O vjernici, neka od vas u tri slučaja zatraže dopuštenje da vam uđu oni koji su u posjedu vašem i oni koji još nisu spolno zreli: prije jutarnjeg namaza i kada u podne odložite odjeću svoju, i poslije obavljanja noćnog namaza. To su tri doba kada niste obučeni, a u drugo doba nije ni vama ni njima grijeh, ta vi jedni drugima morate ulaziti. Tako vam Allah objašnjava propise! A Allah sve zna i Mudar je.” (En-Nur, 58.)
U prošloj hutbi tj. prošlom kur’anskom pozivu vjernicima, smo govorili kako kada želimo da uđemo u tuđu kuću, tuđi posjed, trebamo tri puta tražiti dozvolu tj. pozvoniti, pokucati, zvati, a ako dobijemo dozvolu za ulazak onda ulazimo i nazivamo selam prije bilo kakvog razgovora.
U ovoj hutbi ćemo samo nekoliko riječi reći o sličnoj temi.
Draga braćo, kao što smo vidjeli Allah dž.š. u 58. kuranskom pozivu vjernicima, od vjernika traži da traže dozvolu kada žele ući u tuđe kuće, dok u 59. kur’anskom pozivu vjernicima, Allah dž.š. ovu naredbu proširuje, pa pored toga što moramo tražiti dozvolu za ulazak u tuđu kuću, Allah dž.š. nam naređuje da moramo tražiti dozvolu čak i kada želimo da uđemo u svoju kuću, ili u sobe svojih bližnjih, svog sina, kćerke, majke, oca, snahe…, jer se prenosi da je neki čovjek upitao Poslanika a.s. “Da li ću tražiti dozvolu od svoje majke?” Poslanik a.s. mu reče: “Zar bi volio da je vidiš neodjevenu?”
Isto se ovo pitanje može postaviti i suprotno: Zar bi neko od vas volio da vidi svog sina, svoju kćerku, ili nekog drugog od okućana neodjevene?
Pogledajte, draga braćo, koliko islam vodi računa o intimi i privatnosti.
To se ni u kakvom slučaju ne smije povrijediti.
Ono što se događa između muža i žene u četiri zida to treba da ostane među četiri zida i niko se tu ne smije miješati i tajne iznositi pa čak ni majka, ni otac, a ni sami supružnici…Ono što se desi u porodici treba da ostane u porodici.
Iznositi svoju intimu strancima, što se kod nas često dešava, neki muškarci se fale i prepričavaju svoj intimni život, jeste grijeh, jer Poslanik a.s. kaže: „Zaista će na najlošijem stupnju kod Allaha na Sudnjem danu biti čovjek koji opći sa svojom ženom i ona sa njim, a zatim oda njene tajne.“ “Haram je prenositi i hvalisati se svojim bračnim odnosom.”
Allahu naš, učini nam ono što tajimo boljim od onoga što ispoljavamo, a ono što ispoljavamo učini dobrim! Allahu naš, molim Te za dobro koje daješ ljudima od imetka i evlada, koje nije zalutalo, niti druge u zabludu odvodi. AMIN!!!