Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.
Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, knjige, poslanike, Sudnji dan i Božije određenje.
Danas je 17. januar 2020. gregorijanske godine, odnosno 22. džumadel ula 1441. hidžretske godine.
Allah dž.š. kaže:
“O vjernici, vino i kocka i kumiri i strelice za gatanje odvratne su stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite, da biste postigli što želite.” (El-Maide, 90.)
Draga braćo, u ovom 38. kur’anskom pozivu vjernicima, kur’anskom pozivu nama koji za sebe kažemo da smo vjernici, Allah dž.š. nas upozorava na četiri grijeha sa kojima šejtan želi da uništi i naš dunjaluk i naš ahiret.
Svakome od nas je dobro poznato da islam zabranjuje svako zlo, a jedno od najvećih zala, a ujedno i prvo zlo na koje nas Allah u ovom kur’anskom ajetu upozorava, jeste ono za koje naš Poslanik a.s. da je ključ svih zala, jeste alkohol.
Osman ibn Affan r.a. je držao hutbu u kojoj je rekao: “Ljudi klonite se alkohola jer je on majka svih zala. Doista je prije vas, u narodu Benu Israil, živio čovjek koji se posvetio ibadetu, a sustezao od žena. On se dopao jednoj ženi koja je poslala svoju sluškinju kod njega s molbom da joj dođe i bude svjedok. On je doša radi toga, ali je na kraju zaključan i doveden pred lijepu ženu. Pored nje je bio dječak i posuda vina.
Ona mu je rekla: “Nisam te pozvala radi svjedočenja, nego da uradiš jedno od troga.” Ponudila mu je da sa njom počini zinaluk, da ubije dječaka ili da popije čašu vina. On je izabrao da popije čašu vina. Ali kada je popio prvu rekao je dajte mi još i tako se opio. A kada se opio, onda je i zinaluk i ubistvo počinio.
Zatim je halifa Osman ibn Affan r.a. nastavio: “Klonite se alkohola, jer tako mi Allaha, kada se sretnu u srcu čovjeka iman (vjerovanje) i ovisnost o alkoholu jedno do tog dvoje pokušat će da istjera drugogog.”
Draga braćo, u jednoj kapi alkohola nalaze se tri
kapi životinjske krvi.
Prva kap je zmijska, jer jezik postane pogan toliko da riječima može ubiti. Druga
kap je lavlja, jer čovjek osjeća ogromnu snagu i hrabrost čak i da povrijedi
nekog, a treća kap je svinjska, jer čovjek može i u blatu da se valja, a
nesmeta mu.
Poslanik kaže: „Ko vjeruje Allaha i Sudnji dan, ne pije alkohol. Ko vjeruje Allaha i Sudnji dan, ne sjedi u društvu u kojem se pije alkohol.“
Jedna kineska poslovica kaže: “Ako želiš prestati piti, posmatraj pijanca dok si trijezan.”
Drugo zlo na koje upozorava Uzvišeni u ovom ajetu,a koje nije ništa manje od prvog, jeste kocka, kladionica, bingo, loto….
Čitajući web portale prije nekoliko dana sam uspio pročitati sljedeće: “U posljednje četiri godine su građani FBiH u kladionicama, na sportsko i RNG (elektronske igre) klađenje, potrošili oko 6,5 milijardi KM.” A onda kao osvrt na ovaj poražavajući podatak čitam sljedeću analizu koja kaže: “Znate li šta smo sve mogli uraditi za 6.5 milijardi KM, koje je naše drago stanovništvo iz FBiH u poslednje 3 godine potrošilo u kladionici?
– Mogli smo napraviti 1300 fabrika.
– Mogli smo zaposliti 250 hiljada radnika.
– Mogli smo napraviti 150 SCC (Sarajevo City Centar).
– Mogli smo kupiti dva najskuplja fudbalska kluba
na svijetu Manchester United i Real Madrid.
– Mogli smo napraviti oko 250 kilometara autoputa.
– Mogli smo vratiti pola ukupnog duga BiH.
– Mogli smo napraviti 45 hiljada stanova.”
Poslanik a.s. kaže: “Ko igra kockom neposlušan je Allahu i Njegovom Poslaniku.” “Primjer onog koji kocka, a zatim ustane pa klanja, jeste kao neko ko se abdesti gnojem i svinjskom krvlju, pa ustane i klanja.”
O brate muslimanu, koji si sad prije džume namaza bio u kladionici, ili namjeravaš odma iz džamije u kladionicu, a sada koristiš ovaj mubarek dan, trenutak, i mjesto da zamoliš Allaha za dobitak, estagfirullah, pokaj se. Allah jedva čeka tvoje pokajanje, jer je to siguran put u propast kako na dunjaluku tako i na ahiretu.
Allah dž.š. kaže: “Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoćete li se okaniti?.” (El-Maide, 91.)
Treće zlo, na koje Uzvišeni u ovom ajetu upozorava jeste obožavanje kumira, idola. Mi danas nemamo kumire u obliku u kakvom su ih imali raniji narodi, kipovi, ali ih imamo u modernom obliku. Pa tako kada želimo dati definiciju kumira, idola kažemo: Idol, kumir, je sve ono što čovjek veliča mimo Allaha. Pa tako ako čovjek veliča imetak to je njegov kumir. Ako veliča položaj to je njegov kumir. Ako veliča neku osobu to je njegov kumir. Ako veliča svoju djecu to je njegov kumir. Kumir je ono što mimo Allaha koristi ujutro kada ustane i ono što koristi naveče kada legne. Kumir je ono što smo stavili ispred Allaha i njegovog zadovoljstva.
I četvrto zlo na koje nas Allah upozorava u ovom ajetu jesu strelice za gatanje. Naš narod kaže da se čovjek u nevolji za vsaku slamku hvata. Pa tako mnogi muslimani, čak i oni koji klanjaju svaki vakat,zapadnu u šejtanovu zamku, pa potraže rješenje u čitanju horoskopa ili u odlasku kod gatara ili kod nekih šejtan hodža. Mulsiman sebi ovakve stvari ne bi smio dopustiti bez obzira sa kakvim problemom se suočio, Poslanik a.s. kaže: “Ko ode vraču i povjeruje mu šta kaže, zanijekao je ono što je objavljeno Muhammedu a.s.” “Nije od nas onaj koji proriče i kome se proriče, onaj ko gata i kome se gata, onaj ko pravi sihr i onaj za koga se pravi sihr.”
Braćo, ovo su četiri stvari na koje nas Allah i Njegov Poslanik upozoravaju. Uzvišeni kaže: “I budite poslušni Allahu i budite poslušni Poslaniku i oprezni budite! A ako glave okrenete, onda znajte da je Poslanik Naš dužan samo jasno obznaniti.” (El-Maide, 92.)
Za kraj poslušajte jednu priču: “Ušao šejtan u jednog čovjeka ujutro, a naveče izašao. Kada su ga pitali zašto si izašao? On reče: Ustane klanja sabah, a onda ode na posao, pa laže, vara, krade…Priča kako su drugi nečasni, a čim je imao priliku blud je počinio. Nosi tespih, ali umjesto das a njim zikri, on ga zakači na retrevizor u autu. Dođe mu u goste hodža, a on ga časti hurmama, a kad dođe komšija ponudi mu rakiju. Klanja džumu, a posle džume u kladionicu. U fioci ima alkoholno piće, a odma iznad njega na regalu Kur’an u peškir umotan. Igra narodno kolo, a na stolici klanja. Tako mi Boga ne znam više da li sam ja u njega ušao il je on ušao u mene.”