Da li je dozvoljeno saditi stabljiku nad nečijim mezarom i učenje Kur’ana ili zikra?

Od Ibnu Abbasa r.a., se prenosi: „Allahov Poslanik s.a.v.s., je prošao pored dva mezara, pa reče: “Ova dvojica se kažnjavaju, i to ne zbog nečeg velikog; što se tiče jednog – nije se čuvao od mokrenja, a što se tiče drugog – stalno je prenosio tuđe riječi (nemimet).”

Poslanik s.a.v.s., reče da mu donesu jednu svježu palminu granu, koju prepolovi na dva djela, pa zabode nad grobom prvog jedan njen dio, a nad drugim grobom drugi dio grane, rekavši: “Za nadat se je da će im se kazna, makar malo, olakšati, sve dok se grane ne osuše.”

[Sahihul-Buhari, br.6052.; Sunen, el-Nesa’i, br.31.; el-Sunen el-Kubra, el-Nesa’i, br.27-11549.; el-Munteka, Ibnul-Džarud, br.130.; Šerhu Muškilil-Asar, br.5190.]

Ibnu Hadžer el-Hejsemi, rhm., kaže: „Sunnet je staviti svježu palminu granu na kabur zbog slijeđenja prakse Poslanika s.a.v.s., po tom pitanju, što je utemeljeno na sahih predaji. Ta stabljika će olakšati patnju umrlom u kaburu berićetom svoga tesbiha, jer je tesbih svježe grane potpuniji od tesbiha suhe grane, jer svježa grana ima u sebi drugačiju vrstu života.“ (Pogledaj: Tuhfetul-Muhtadž)

Kaže se: Zbog toga što one čine tesbih sve dok su svježe, dok za razliku od njih suho bilje ne čini tesbih, i ovog stava su mnogi tj. većina mufessira, kada tumače ajet: „I sve (živo), Ga slavi i hvali!“ Allah dž.š., kaže: „A ima i kamenja koje od straha od Allaha pada!“ i “Njega veličaju sedmera nebesa, i Zemlja, i onī na njima; i ne postoji ništa što ga ne veliča, hvaleći Ga; ali vi ne razumijete veličanje njihovo. – On je doista blag i mnogo prašta.” (el-Isra’, 44.)

Imam el-Nevevi rhm., kaže: “Ulema smatra mustehabbom učenje Kur’ana kod kabura, uzimajući za dokaz ovaj hadis, jer ako se nada olakšanju kaburske patnje zbog tesbiha kojeg će činiti palmina grana, onda je učenje Kur’ana preče toga, a Allah najbolje zna.”