Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.
Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, knjige,poslanike, Sudnji dan i Božije određenje.
Danas je 20. novembar 2015. gregorijanske godine, odnosno 08. safer 1437. hidžretske godine.
Poslanik a.s. kaže: „Iman se sastoji od šezdeset i nekoliko dijelova, a i stid je dio imana.“ (Buharija)
Braćo, islam je vjera koja se danas tumači na pogrešan način. Vjera prema kojoj postoji najviše predrasuda u svijetu je islam. Riječ koja diže najviše prašine i riječ koja stvara najviše predrasuda prema islamu je riječ: DŽIHAD.
Braćo, ovu riječ ne samo da ne razumiju nemuslimani, nego je ne razumiju ni sami muslimani. Zbog toga ću ja u današnjoj hutbi pokušati objasniti šta ustvari znači riječ DŽIHAD.
Riječ džihad dolazi od arapske riječi džehede što u prijevodu znači ulagati napor, truditi se, boriti se sa samim sobom. Shodno ovome riječ džihad znači boriti se sa samim sobom, odnosno boriti se protiv svojih grijeha. Riječ džihad takođe znači boriti se za boljitak društva. Riječ džihad takođe znači boriti se protiv nepravde i onoga ko nanosi nepravdu. Ali isto tako riječ džihad znači boriti se onog trenutka kada budeš napadnut ti ili tvoja država ili tvoja vjera ili tvoj narod od neprijatelja. U najkraćem riječ džihad znači ulagati napor, boriti se protiv nekog zla.
Braćo, riječ mudžahid potiče od riječi džihad i mudžahid je svaka osoba koja se trudi i bori na putu dobra. Pa je tako npr. student koji se trudi da na fakultetu da ima najbolje ocjene mudžahid. Kako bi ovu riječ mudžahid još slikovitije objasnio navest ću još jedan primjer.
Kada se dogodio onaj nesretni 11. septembar u Sarajevu se zadesio jedan Francuz po imenu Žorž. Pa je taj Žorž upitao jednog našeg uvaženog hafiza o riječi džihad i mudžahid. A on mu reče da riječi džahad u osnovi znači boriti se protiv nečega lošeg, boriti se protiv zla. A onda hfz. upita Žorža: „Žorž da li si ti protiv korupcije?“ Žorž reče: „Naravno da jesam.“ Hafiz nastavi sa pitanjima: „Da li si protiv nepravde? Da li si protiv nemorala? Da li si protiv toga da tvoja kćerka spava sa svojim šefom kako bi imala što bolji posao? A na sva ova pitanja Žorž odgovori: „Naravno da jesam.“ A onda mu hafiz reče: „Žorž, pa ti si onda pravi mudžahid.“
Braćo, svi smo mi u džihadu, svi smo mi mudžahidi naspram svoje zone odgovornosti. Političari su mudžahidi ako se bore da što manje bude nezaposlenosti, korupcije, mita, nepravde, itd. u državi kojoj služe. Učitelji su mudžahidi ako se trude djecu naučiti i odgojiti najbolje što mogu. Policajci su mužahidi ako sprečavaju krinminal, lopovluk i zločin na našim ulicama. Ti i ja dragi moj brate smo mudžahidi ako se borimo da naša porodica bude lijepo odgojena, da naša ulica bude čista. Mudžahidi smo ako svakodnevno od sebe pokušavamo napraviti boljeg čovjeka, boljeg komšiju, boljeg kolegu i boljeg muslimana.
Poslanik s.a.v.s. rekao: “Najbolji džihad ili borba je reći istinu u lice nepravednom vladaru”.
Nakon bitke na Bedru, najveće bitke u povijesti islama, Poslanik a.s. je rekao svojim ashabima: “Sad idemo iz malog džihada u veliki džihad”. Njegovi ashabi upitaše: “Šta je veliki džihad?” Reče Poslanik a.s.: “Borba sa samim sobom.”
“Došao je jedan čovjek Vjerovjesniku, s.a.v.s, da traži dozvolu za odlazak u džihad, pa ga je Vjerovjesnik, s.a.v.s, pitao: – Jesu li ti živi roditelji?- On je potvrdno odgovorio, a Poslanik, a.s, je dodao: -Tvoj džihad je uz njih, pa se bori.”
Kaže Poslanik a.s.: „Ko krene tražiti nauku on je na Allahovom putu (džihadu) sve dok se ne vrati.“
Allahov Poslanik, s.a.v.s, kaže: „Onaj koji je izašao iz kuće žureći da zaradi i nahrani svoju malu djecu, on je na Allahovom putu. Ako je krenuo da radi s namjerom da nahrani i izdržava svoje stare i iznemogle roditelje, i u tom slučaju je na Allahovom putu. Ako je pak požurio da zaradi za sebe, da ne bi bio ovisan od drugih, i tada je na Allahovom putu. Ali, ako je krenuo da zarađuje iz licemjernih pobuda, iz gordosti prema drugima, u tom slučaju on je na putu šejtana.“
Braćo, džihad nije sveti rat kako nam to žele podvaliti zapadnjaci. Ako bismo riječ sveti rat prevodili na arapski onda bi rekli harbum maqddessa, a ne džihad. Prvi koji su spomenuli ovu riječ, riječ harbum muqaddessa, jesu križari kada su išli u križarske ratove. Kada su išli i ubijali i veliko i malo, i mlado i staro. I danas nakon nekoliko stoljeća potomci tih dželata žele muslimanima podvaliti ove riječi. Žele ovo pripisati islamu i Kur’anu, iako ne postoji niti jedna sveta knjiga, osim Kur’ana, koja eksplicitno zabranjuje terorizam i ubistvo nedužnih.
Allah dž.š. u Kur’anu kaže:
أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا
„Ako neko ubije nekoga koji nije ubio nikoga, ili onoga koji na Zemlji nered ne čini – kao da je sve ljude poubijao; a ako neko bude uzrok da se nečiji život sačuva – kao da je svim ljudima život sačuvao.“ (El-Maide, 32.)
Braćo, ovaj ajet nam jasno govori da je svačiji život podjednako vrijedan bez obzira koje je on vjere, rase i nacije. Svako ko je nedužan njegov život je za muslimana haram. Njegov život je vrijedan koliko svi životi svijeta. Ovo je braćo princip islama. Ovo je braćo princip Kur’ana. A šta je princip zapada? Njihov princip je da su njihovi životi vredniji od života drugih, pogotovo života muslimana. Kod njih zapadnjaka su samo muslimani teroristi, dok su drugi čak i zbog težih djela duševni bolesnici.
Gospodo zapadnjaci i svi vi koji ih podržavate, znajte da je Hitler je indirektno odgovoran za smrt 60 miliona ljudi. Staljin je ubio 20 miliona ljudi. 14,5 miliona ljudi je ubio glađu! Kineski diktator Mao Ce Tung je ubio između 14 i 20 miliona ljudi. Musolini je samo u Italiji pobio 400 hiljada nedužnih ljudi. Čovjek po kome je francuska revolucija dobila ime, Maksimilin Robespjer, umorio je glađu i mučenjem preko 200.000 ljudi, a pogubio preko 40.000. Ašoka, hindus, je samo u bici na Kalingi, ubio preko 100.000 ljudi!
Pa kako vas nakon svega ovoga i još tri puta ovolikoga nije stid muslimane zvati teroristima?!
One muslimane kojima su Kur’an i Poslanik rekli da čak i onda kada je ratno stanje ne smiju ubijati žene, djecu, starce, bolesnike, svećenike. One muslimane kojima su Kur’an i Poslanik rekli da u ratu ne smiju ubijati zarobljenike, životinje i one koji se povlače. One muslimane kojima su Kur’an i Poslanik u ratu zabranili rušenje građevina i bogomolja. One muslimane kojima je zabranjeno skrnavljenje mrtvog tijela, pa čak i sječa drveća. A striktno im je naređeno da se prema zarobljenicima odnose na najljpši mogući način i da ih ne smiju prisiljavati u vjeru.
Kao što vidite islam i terorizam nemaju apsolutno nikakvu vezu, zbog toga ne očekujte od muslimana da se non stop izvinjavaju i pravdaju zbog nečega što nema veze sa njima. Naprotiv mi muslimani očekujemo da se vi izvinete nama, jer našu vjeru povezujte sa terorizmom. Znajte da je to uvreda za nas, jer ne postoji islamski terorizam.
Gospodaru molimo te pomozi nam da se međusbno razumijemo. Gospodaru molimo Te učini da shvatimo da onaj ko ubije jednog nedužnog čovjeka, bez obzira koje nacije i vjere, kao da je poubijao cijeli svijet, a onaj ko spasi jednog čovjeka kao da je spasio cijeli svijet. Gospodaru sačuvaj nas od zlih ljudi i džina. AMIN!!!