Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog Poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.
Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, poslanike, knjige, Sudnji dan i Božije određenje.
Danas je 21. februar 2014. gregorijanske godine, odnosno 21. rebiul-ahir 1435. hidžretske godine.
Naziv današnje hutbe braćo jeste “Ko su šiije?” Na ovu temu sam potaknut nedavno objavljenim tekstom o Kur’anu pod nazivom “Sakupljanje i objedinjavanje Kur’āna”. Ovaj tekst je objavila šiijska Fondacija “Mulla Sadr”, koja radi i djeluje na području naše države. Tekst obiluje raznim netačnim informacijama o sakupljanju i objedinjavanju Kur’ana i to sve kako bi se na području naše države širio extremni šiizam. Zbog toga ću ja u današnjoj hutbi pokušati u kratkim crtama objasniti ko su šiije i kolika opasnost prijeti od njih.
Braćo, šiije nisu postojale za vrijeme Poslanika Muhammeda a.s., niti su postojali bilo kakvi predznaci da se oni trebaju pojaviti, osim što je Poslanik a.s. uopćeno govorio o razilaženju među njegovim umetom.
Poslanik a.s. je rekao: “Podijelit će se moj ummet na 73 skupine, sve će u džehennem osim jedne!” Ashabi su upitali Poslanika, s.a.v.s, koja će to skupina bit, a on je odgovorio:” To je skupina koja slijedi ono na čemu smo ja i moji ashabi.”
Kada se kaže da će u džehennem to ne znači da će tamo vječno ostati, jer je Poslanik a.s. obećao svakome onome ko jednom iskreno izgovori La ilahe illelah da će ući u džennet. Oni će ostati tamo samo neko vrijeme zavisno od toga koliko su skrenuli od pravog puta, odnosno od rečenice La ilahe illellah, a nakon toga bit će povratak u džennet.
Braćo, od ove 73 skupine koje je Poslanik a.s. najavio da će se pojaviti, samo među šiijama prema jednim učenjacima postoji 25, a po drugima 32 sekte, skupine.
Među ovim sekatama najznačajnije su isna ašerije ili imamiti, kojih je velika većina u Iranu. Oni vjeruju u 12 imama. Dvanaest nepogrešivih imama, a svi mi braćo znamo ko je samo bio nepogrešiv. Oni kažu da je ovo 7. imanski šart, a svi mi znamo da je vjerovanje u imanske šarte obavezno. Ko ne vjeruje u jedan imanski šart on je nevjernik. Pa mi sada sami zaključimo za šta nas oni smatraju.
Pored ovih postoje i Ismailije koje prihvataju 7 imama. I Zejdije koje prihvataju 5 imama. Ovo su najveće skupine među šiijama dok postoje i neke druge manje kao što su naprimjer Alevije. Alevijama pripada sirijski režim Bašara el-Asada. Njih ima manje od 10 % u Siriji, al’ su se toliko uvezali i progurali svoje da već godinama vladaju i vrše teror nad ostalim.
Šiizam se pojavio u vrijeme hilafeta Osmana ibn Affana, a čovjek koji je udario temelje šiizma ne čemu je kasnije nastalo svo šiijsko vjerovanje jeste jevrej iz Jemena koji se zvao Abdullah ibn Seb’a.
Ovaj čovjek je braćo jedan od ljudi koji je svojim smutnjam zabio nož u leđa islamskom ummetu, i tako mu nanio ranu koja gotovo pa nikada neće zamladiti. Ovaj nož je uboden braćo onog trenutka kada se islam nezaustavljivo širio i kada niko nije znao kako ga zaustaviti.
Imam Taberi u svom Tarihu navodi: „Abdullah ibn Seb’a je bio židov iz grada San’a (Jemen); majka mu je bila crnkinja. Primio je islam u vrijeme (hilafeta) Osmana Ibn Affan r.a. i počeo obilaziti muslimanske pokrajine kako bi zavodio muslimane u zabludu. Počeo je od Hidžaza, potom je otišao u Basru, pa u Kufu, odatle u Šam. U Šamu nije uspio zavesti nikoga, pa je otišao u Egipat gdje je počeo govoriti ljudima:…
Govorio je ovaj prokletnik: „Čudim se onome ko vjeruje da će se Isa vratiti, a ne vjeruje da će se Muhammed vratiti iako je Uzvišeni Allah rekao: „Onaj Koji ti je Kur’an u dužnost stavio sigurno će te na mjesto povratka vratiti…“ A Muhammed je preči od Isaa da se vrati.“ Te njegove riječi su naišle na prijem, pa im je počeo objašnjavati pitanje ‘povratka’, te su počeli pričati o tome. Nakon toga im je počeo govoriti: „Bilo je hiljadu vjerovjesnika i svaki je imao nasljednika, a Muhammedov nasljednik je Alija.“
Potom je počeo govoriti: „Muhammed je pečat vjerovjesnika, a Alija pečat nasljednika-halifa.“ Nakon toga im je govorio: „Ima li većeg nasilnika od onoga koji nije ispunio oporuku Allahovog Poslanika a.s. koji je uzurpirao pravo hilafeta i preoteo vođstvo ummeta.“ Nakon toga im je govorio: „Osman nije imao pravo da preuzme hilafet pored Poslanikovog a.s. amidžića. Pođite i govorite o tome, počnite se žaliti na namjesnike u vašim pokrajinama predstavljajući se kao oni koji pozivaju na dobro, a odvraćaju od zla, kako biste privukli ljude i pozvali ih u ovu stvar.“ Pa je odaslao svoje daije na razne strane i počeo se dopisivati sa onima koje je pokvario u raznim krajevima, a oni su potajno pozivali u ono što su propagirali.“
To je bio početak pojave šiija. Duše onih koji su zalutali počele su upijati ova ubjeđenja koja je propagirao Ibn Sebe’, dok nisu obuzela njihova srca i umove, a sve je kulminiralo ubistvom halife Osmana r.a.. U vrijeme Alije r.a. ta pokvarena ubjeđenja počela su se pokazivati jasnije nego prije, sve dok nisu doprla do Alije r.a. koji je odbacio takvo vjerovanje i odrekao se onih koji tako vjeruju.
Među najznačajnija vjerovanja koje je uveo ovaj prokletnik, a koje su šiije prihvatile spadaju:
– Vjerovanje da je Alija ibn ebi Talib r.a., Kur’anom određen da bude nasljednik Muhammeda a.s., odnsono da on bude prvi halifa nakon njega. Ovdje treba napomenuti da šiije smatraju ovaj Kur’an kojeg mi imamo nepotpunim i kažu da smo mi izbrisali ajete koji govore o tome da Alija r.a. treba biti Muhammedov nasljednik.
– Prvi je koji je počeo vrijeđati najodabranije ashabe poput Ebu Bekra, Omera, Osmana, Ebu Hurejre itd. I proglšavati ih nevjernicima. Ova mržnja braćo ide do te granice da ne prihvataju čak ni hadise koje prenose ovi ashabi, bez obzira što su ti hadisi ocjenjeni kao vjerodostojni. Kod njih braćo iz ove mržnje proistekao je i jedan običaj u kome oni puste dva ovna da treče između njih, a oni ih udaraju oštrim predmetima. Ti ovnovi simboliziraju Ebu Bekra i Omera.
– Prvi je počeo pripisivati Aliji r.a. Božanska svojstva.
– Prvi koji je proglasio Aliju r.a. stvoriteljem stvorenja i davaocem opskrbe.
– Prvi je koji je uveo vjerovanje da će se Alija r.a. pojaviti kao predznak Sudnjeg dana i da će on odredti ko je vjernik, a ko nevjernik. I rekli su: „Alija je na oblaku, grom je njegov glas, a munja je njegov bič.“
– Šiije za razliku od nas klanjaju samo 3 namaza, a ne 5.
Braćo, ovaj tekst kojeg su napisali u vezi Kur’ana i svo njihovo djelovanje u našoj zemlji ima za cilj da običnom našem Bošnjaku šapne nešto novo, o ovom nama tako dragom ashabu. Nešto što će ovog običnog Bošnjaka odvratiti od svega onoga čemu ga je učio i naučio njegov babo i majka, dedo, nena i hodža u mektebu. Zbog toga njima kao i svima drugima koji šire svoje neke nove ideologije treba na vrijeme poslati poruku: Ostavite nas na miru! Mi smo već muslimani, nemojte nas mezhebizirati, niti šiitizirati, niti selefizirati…! Nama je dovoljno da budemo onakvim muslimanima kako su nas od malih nogu učili po mektebima.
Molim Allaha dž.š. da nas sačuva svakog vida fitneluka. Učvrsti naše vjerovanjei i ojača našu zajednicu. Da nam oprosti naše grijehe i uvede nas u džennet.