Džemat Donje Vukovije: Džamija u suzama!!!

Piše: Enes ef. Habibović

Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog Poslanika i miljenika Muhammeda s.a.w.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjeli i umrli sa vjerom u srcu.

Braćo, podsjećam sebe i vas na čvrsto vjerovanje u Allaha, Njegove meleke, poslanike, knjige, Sudnji dan i Božije određenje.

Danas je 29. novembar 2013. gregorijanske godine, odnosno 26. muharrem 1435. hidžretske godine.

Braćo! Postavit ću nekoliko pitanja, pitanja nakon kojih će svako od nas znati na čemu je da li je vjernik ili nevjernik, da li je dženetlija ili džehennemlija. Nekoliko pitanja po kojima se čovjek vjernik razlikuje od životinje, jer svaki pravi vjernik odgovore zna.

Ko smo mi? Odakle smo? Kuda idemo? Zašto smo se našli na ovom svijetu, jeli smrt konačni kraj i završetak postojanja ili ima nešto nakon svega ovoga? Da li moj i tvoj život, i postojanje imaju određeni cilj, i ako imaju šta treba da radimo kako bih ostvarili taj cilj?

Allah dž. š. kaže:

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ

“Ljude i džine sam stvorio samo da Mi robuju!” (Ez-Zarijat, 56.)

Ovaj ajet nam braćo daje odgovor na većinu navedenih pitanja. Znajmo braćo, da smo mi na ovom svijetu ništa drugo nego Allahovi robovi, koji su na njemu samo iz razloga kako bi pokazali svoju pokornost ili nepokornost prema Allahu. Znajmo braćo, znajmo Allahovi robovi, da je ovaj svijet samo prolazna stanica, test koji moramo položiti kako bismo na kraju isti položili ili pali na njemu. Znajmo braćo, Allahovi robovi, da ovaj test mogu položiti samo pravi muslimani, mu’mini, samo pravi Allahovi robovi.

A, ko je to braćo pravi musliman? Ko je to mu’min? Ko je to pravi Allahov rob?

Poslanik a.s kaže: „ Kada vidite čovjeka da redovno posjećuje džamiju, posvjedočite da je vjernik.“ (Tirmizi)

Braćo, kolika je naša posjeta džamiji, a kolika bi trebala biti? Da li bi neko za mene i tebe brate mogao reći, e ti si pravi vjernik? Sumnjam brate, jer naša džamija je sakata, ucviljena, zbog nedostatka džematlija, zbog nedostatka džemata u njoj. Naše dolaženje u džamiju svodi se samo na bajrame i džumu. Žalosno je ovo braćo!

Braćo, postoje četiri gariba. Prvi jeste Kur’an u prsima zulumćara tj. onoga koji ljudima čini nepravdu. Drugi garib jeste Kur’an iz kojeg se ne uči, kao što je to u našim kućama. Držimo Kur’ane u komodama, regalima, zamotane u neke peškire i još se havlimo koliko smo ga podigli gore. Kao da smo na samom početku imali namjeru da ga niko ne može dohvatiti. Treći garib je braćo dobar čovjek u lošoj sredini. I četvrti garib jeste džamija u kojoj se ne klanja, džamija u kojoj nema džematlija.

Braćo, danas naša džamija nije garib, jer je petak – džuma, i hvala Bogu ima nas puno ovdje.  Ali šta je bilo sa namazima juče, šta će biti sa namazima sutra. Da li smo koji namaz propustili? Da li smo koji namaz došli obaviti ovdje u ovoj našoj lijepoj džamiji?

Poslanik kaže: „Ko namjerno ne obavi namaz postao je nevjernik!“ (Bezzar)

Braćo, znajte da je prokleti Iblis, šejtan, bio jedan od najpokornijih Allahovih stvorenja, ali ga je Allah prokleo zato što nije htio učiniti samo jednu sedždu. Jednu jedinu sedždu! Brate, zbog jedne jedine sedžde koju nije htio učiniti iz oholosti Iblis će biti u džehennemu. Pa, sada braćo neka svako od nas pogleda sebe i vidi na kojem je mjestu. Koliko smo to mi braćo sedždi propustili iz oholosti? Koliko smo to mi sedždi propustili, a bili smo tu pred džamijom, na putu, pa čak i u haremu iste džamije?

Znajte braćo da smo došli do5 do 12, u smislu ne dolaska u džemat, u smislu nedolaska u džamiju. Zbog toga posljednji je trenutak da se predstavnici, medresalije, hadžije, džematlije, ovog džemata uozbilje i počnu dolaziti u ovu džamiju, inače će ona i dalje da cvili, plače i proklinje sve nas.

Braćo, ovaj vapaj, ovaj jecaj, ovaj plač, se odnosi samo na muškarce, a ne i na žene, jer je ženama namaz u njihovim kućama bolji od namaza u džematu, a to možemo vidjeti iz riječi Poslanika: „Ne zabranjujte ženama da idu u džamiju, a njihove kuće su bolje za njih“

Svima su nam braćo dobro poznate riječi Poslanika: „Namaz obavljen u džematu vredniji je od pojedinačnog namaza za dvadeset i sedam puta.“ (Mutefekun alejh)

Ali, braćo ovih dvadeset i sedam je samo u slučaju da nas u džematu bude dvojica. Što znači, što je veći džemat to je i nagrada veća, jer Poslanik a.s. kaže:

„Kada dvojica ljudi klanjaju zajedno, to je Allahu draže nego da klanjaju ponaosob. Kada trojica ljudi klanjaj u zajedno, to je Allahu draže nego kada klanjaju dvojica. Veći džemat draži je Allahu Uzvišenom.” (Ahmed)

 

Poslanik a.s. kaže: “Ko četrdeset dana klanja namaze u džematu da mu ni početni tekbir ne prođe, Allah će mu ispisati dvije garancije: jednu da nije licemjer (dvoličnjak), a drugu da neće ući u džehennem” (Tirmizi)

Prenosi se da su prve generacije iskazivale saučešće jedni drugima tri dana, ako bi propustili samo početni tekbir,  a sedam dana ako bi propustili namaz u džematu.

Muhammed ibn Vasi je rekao: “Od ovog svijeta drago mi je samo troje: brat koji, ako skrenem, upravi me; dnevna opskrba koju bez odgovornosti opskrbim; i namaz u džematu u kojem mi se opršta zaborav, a piše nagrada.”

Gopodaru moj, blagoslovi sve one koji svoj namaz obavljaju u džamiji, u džematu! Bože moj, smiluj im se! Bože moj, oprosti im njihove grijehe! AMIN!!!